Skip to main content
universidade lusófona
People

Ana Cristina Freitas Brasão

Este endereço de email está protegido contra piratas. Necessita ativar o JavaScript para o visualizar.

Associate Professor
School of Economic and Organizational Sciences
Lusofona University

Ana Brasão. Completed the Doutoramento in Economics in 2000 by Universidade Nova de Lisboa Nova School of Business and Economics and Licenciatura in Economics in 1993 by Universidade Nova de Lisboa Nova School of Business and Economics. Is Associate Professor in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Escola de Ciências Económicas e das Organizações, President of the Pedagogic Council in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Organic Unit Director in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Escola de Ciências Económicas e das Organizações, Director of Masters' in Economics in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Director of the Degree in economics in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Escola de Ciências Económicas e das Organizações and Researcher in Universidade Lusófona, Intrepid Lab, Research for Business and Society. Published 9 articles in journals. Has 2 section(s) of books. Organized 22 event(s). Participated in 2 event(s). Co-supervised 1 work(s) of course completion of LSc/BSc. Participates and/or participated as PhD Student Fellow in 1 project(s). Works in the area(s) of Social Sciences with emphasis on Economics and Business and Social Sciences with emphasis on Economics and Business with emphasis on Economics. In their professional activities interacted with 22 collaborator(s) co-authorship of scientific papers. In his curriculum Ciência Vitae the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural output are: coaching; boas práticas; investimento directo estrangeiro; hospitais; Groundwater Management; indicadores avançados; Sustentabilidade; Eficácia; Tarifas Feed-in; competências; modelos autorregressivos vectoriais; Cidadania; causalidade de Granger; Educação; Commom Property Externalities; Equidade; Eficiência; empresas multinacionais; Asymmetric Players; Feedback Nash Strategies; Fontes de energia renovável; Banco de Portugal; Banco Nacuiinal de Angola; Supervisão Comportamental; Literacia Financeira; Regulação; Ecoturismo Estratégia, Potencial turístico; Parque Nacional da Quiçama; Plástico de Utilização Unica; Alternativas ao Plástico ; Impacto Ambiental; Artigos Descartáveis; Ambiente; Estatistica; Fiscalidade; Autofinanciamento; Provisões; Amortizações; Cabo Verde Desenvolvimento, Turismo, Pequenos Países Insulares; Sardinha; consumo:; Taxa de regeneração; students motivation; Covid-19; , pandemic; , online learning.; Fisheries; High seas; Management; Bluefin tuna; .

Ciência ID
ORCID
Scopus Author ID 

Articles:
Machado, M. J., Brasão, A., Marques, M. I., Martins, H., & Mateus, A. (2024). The impact of online learning on business and economics students’ motivation during the Covid-19 pandemic. Business: Theory and Practice25(1), 119–131. https://doi.org/10.3846/btp.2024.17207 

H. Martins, M.J. Machado, A. Brasão (2022) E-MOTIVE: REVISITING MOTIVATION AND REMOTE LEARNING IN HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE COVID19 ERA, INTED2022 Proceedings, pp. 10142-10147.

Brasão, A., Bjørndal, T., Munro, G. (2021). Fisheries Management: An Overview. In: Leal Filho, W., Azul, A.M., Brandli, L., Lange Salvia, A., Wall, T. (eds) Life Below Water. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71064-8_98-2

Keywords/Fields of interest:
Aquaculture
Fisheries management
Environmental Economics
Sustainability